tirsdag 12. februar 2013

Selvpresentasjon

Ærlig talt, bedre sent enn aldri. Dette er da den første oppgaven vi fikk, som aldri kom ut på bloggen, da jeg trodde det var nok å skrive svar på den, som jeg sendte inn til læreren. 

Den aller første oppgaven vi fikk i trykk og foto, var å presentere oss selv gjennom bilder. Vi skulle ta fem bilder, som alle beskriver oss selv på en eller flere måter. Mine bidrag var da disse fem:

Dette bildet viser min salige hamster, Bjarne, som dessverre gikk bort for to uker siden. Den lille hårballen sitter her på toppen av radioen min. Bildet i seg selv var veldig enkelt å ta, med tanke på at han var rimelig gammel da bildet ble tatt satt han helt i ro på den nye plassen sin. Jeg så senere at jeg burde ha funnet en måte å fjerne den svarte ledningen i bakgrunnen. Grunnen til at dette bildet beskriver meg bra er det faktum at jeg elsker dyr, da spesielt hamstre, for tiden har jeg en, da dette bildet ble tatt hadde jeg to. Dette bildet viser ikke bare min kjærlighet til hamstere, det viser også radioen min, som står på mesteparten av tiden jeg tilbringer hjemme, da jeg elsker musikk. Bjarne var også mer en en hamster, han var en utrolig god venn, så dette bildet viser da ting som betyr utrolig mye for meg. 


Dette bildet viser tre av kameraobjektivene mine og en tekopp, utformet som et objektiv. Dette har jeg gjort for å vise at jeg er glad i foto, i tillegg til å ha en forkjærlighet for rare kopper og en avhengighet av te. Dette var også et enkelt bilde å ta, jeg fant alt som skulle være med på bildet og stilte det opp etter størrelse, før jeg puttet en tepose i koppen. 


Meningen med dette bildet er å vise frem denne uglen og tryllestaven min. Dette er for å gjøre det klart at jeg elsker ugler og magi. Jeg er helfrelst på Harry Potter, hvis du ikke vet noe om min kjærlighet til J.K. Rowlings magiske fortelling, vet du ikke mye om meg. Bildet var greit nok å ta, det var litt vanskelig å få iscenesatt bildet, med tanke på at jeg måtte få uglen til å henge, men det fungerte. 


Kvaliteten på dette og det neste bildet er ikke så alt for bra, da de er tatt med iPhone. Har kan man se min kjære bestevenn, Miripiri. Hun sitter midt i veien. Dette bildet valgte jeg fordi hun er en ufattelig stor del av livet mitt, og hun er en av de største grunnene til at ejg er som jeg er i dag. I tillegg gjør vi narr av ungdomstrenden "yolo" på dette bildet, som vi ofte gjør. 


Har ser vi mange av mine kjære bøker. Disse kjøpe jeg i sommer, i Skottland. Dette bildet er for å illustrere min leseglede. Den overgår veldig mye. Det er egentlig ikke mer å si om den saken.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar