søndag 10. mars 2013

Uke 10-Rødhette

Denne uken fikk vi i oppdrag å ta utgangspunkt i et maleri, eventyr etc. for så å iscenesette et bilde basert på dette. Personlig er jeg en stor fan av frivillig tvang, så jeg dro med meg min kjære venn, Miriam ut i skogen med en kurv fylt med ananas og eggelikør. Jeg valgte å basere bildene mine på eventyret "Rødhette og ulven". Det ble dessverre bare Rødhette, da tilgangen på ulver ikke er stor her i Bergen.

For å få tatt bildet kledde vi Miriam i rimelig nøytrale klær, for at man skulle fokusere mer på den røde hetten. Rødhette er jo som alle vet på vei til sin syke bestemor med mat og vin, derfor fant vi en kurv, hvor vi plasserte brød, ananas og eggelikør (det siste var fordi vinflasker ble for store). Og nå, til det vi alle har ventet på, resultatet:
Canon EOS 500D - ISO 3200 - Blender: 5.6 Lukkertid: 1/125

Selv ble jeg veldig fornøyd med resultatet. Jeg har ikke redigert så mye, bare litt farger. Jeg gjorde fargene litt mer høstaktig, ved å justere på fargebalansen til jeg fikk den effekten jeg ønsket. Grunnen til at jeg gjorde dette var de små snørestene som lå i skogen, og gjorde bildet veldig kaldt. I eventyret går Rødhette bort fra stien for å plukke blomster, derfor kunne det ikke se ut som om det var vinter. Jeg valgte å ha høst fordi vår- og sommerfarger så veldig falskt ut, og det er mer sannsynlig å finne blomster om høsten enn om vinteren. 

Denne oppgaver var den jeg har likt best å jobbe med av alle oppgavene vi har fått i år. Dette var på grunn av friheten vi fikk i oppgaven, samtidig som vi hadde en ramme å holde oss til, så vi ikke ble druknet i alle slags ideer.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar