tirsdag 12. mars 2013

Illusjon av Is

Da vi gjorde denne oppgaven skulle vi fokusere på snø og is. Vi skulle ta bilder av ekte is og snø, og noen det vi lagde en illusjon av en isbre. Jeg vet ikke helt hvor bra jeg fikk til isbre, men jeg fikk til noen bilder som ble en ganske bra illusjon av bare enkel is. 

Her er to av bildene som bare ble en illusjon av is, jeg brukte plastfolie, som jeg krøllet sammen og fotograferte i mørket, det eneste lyset var fra en leselykt jeg har. Jeg valgte å bruke den lykten fordi lyset som kommer fra den er blått. Etterpå redigerte jeg det ene bildet i Photoshop.
Dette er det jeg ikke har redigert.

Dette er det jeg redigerte.

Disse to bildene ble jeg veldig fornøyd med. Det jeg likte best var det som er redigert, fordi det minner meg om tynn is i vann, som jeg synes er veldig fint.

Det neste bildet er av det nærmeste jeg kom en isbre, jeg har satt sammen bilder til en collage i Photoshop. I alt har jeg brukt fire bilder, bildene er av vanlig is, som har sprukket, papir som er krøllet og brettet, plastfolie og et bilde der du får med bokeh-effekt på grunn av snøen som kom da jeg tok bildet. Resultatet ble sånn:

Sol alltid når jeg lager collage, så klarer jeg ikke bestemme meg for om jeg liker det eller ikke. Det er ting i bildet jeg liker, som effekten jeg fikk ved å sette sammen de bildene jeg brukte, men samtidig, så er det ting jeg ikke liker, som jeg ikke klarer å sette fingeren på. Hvor mye isbre det ble, er jeg heller ikke sikker på... Men jeg har gjort det jeg kunne, så alt i alt er jeg fornøyd. 

Når det kommer til bildene jeg tom av ekte snø og is, så tror jeg helt ærlig at jeg misforsto litt. Da jeg leste over oppgaven på nytt nå nettopp, sto det at vi skulle finne teksturer, mønstre etc. som ble dannet i snøen. Det gjorde nok ikke jeg... Men på det ene bildet fokuserte jeg på en sprekk i isen, som fascinerte meg veldig. På det andre fokuserte jeg på is.

Dette er et uredigert bilde av sprekken jeg likte så godt, jeg valgte å la vær å redigere det, fordi jeg ikke ønsket å endre på det. Jeg likte sprekken såpass godt at jeg ville at man skulle kunne se den nøyaktig slik den var. 

Grunnen til at jeg tok dette bildet var den bølgeaktige formen som var på isen på vannet. Dette var også noe jeg syntes var veldig kult. Bildet er ikke redigert så mye, jeg fikser litt på skygge og kontrast, for at det ikke skulle bli helt hvitt med bare litt skygge. Jeg har unngått å endre for mye på ting, fordi jeg ikke ville at det skulle se falskt ut. 

Til tross for at jeg tror jeg missforsto litt, så er jeg fornøyd med oppgaven. Snø er gøy!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar