mandag 13. mai 2013

Reklame



Til reklamen min valgte jeg å fokusere på de fem ulike fruktene og grønnsakene legene anbefaler at vi får i oss hver dag.

Jeg valgte å fokusere på ordspill, med den balanserte frukten som skal være en del av ditt balanserte kosthold. Skriftfargen valgte jeg fordi den er lik som fargen på logoen i hjørnet, og ganske lik den på gulroten. Det er mest beine linjer i bildet, men hånden som holder frukten skaper en aldri så liten diagonal, og hvis du legger godviljen til, så ser du et hint av diagonal ved gulrot, skrift og logo. 

Plasseringen av frukten var også gjennomtenkt, fordi det så mer ut som det ble balansert ved at det ikke ble plasser etter størrelsesforhold, men heller litt mer tilfeldig. Eplet er på bunnen, da det var lettest å holde i. 

Da jeg skulle redigere dette, begynte jeg med å ta bildet inn i Photoshop, hvor jeg utvidet det litt. Etterpå brukte jeg PhotoScape, for å gjøre det lysere. Til slutt måtte jeg innom Photoshop på nytt, for å få på plass logo og skrift. 

Jeg ble veldig fornøyd selv. Ordspill er noe jeg liker veldig godt i reklamer, det var derfor jeg valgte å ha det i min. Det jeg er mest fornøyd med er balansekunstene mine, for selv om det er brukt hjelpemidler i form av tannpirkere, så var det virkelig ikke lett å holde på plass. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar