mandag 13. mai 2013

Stillhet



I denne oppgaven skulle det fokuseres på temaet "stillhet". Jeg prøvde å tenke på de tingene jeg forbinder med stillhet, som skogen, bøker, mørke og andre ting. Til slutt kom jeg frem til at den stillheten jeg liker best, er den man kan finne dypt inne i skogen, der det er så stille at man hører alt. Man kan høre vinden i trærne, fuglene som kvitrer, vannet i bekken og sommerfugler som slår med vingene. Jeg prøvde å finne en måte å uttrykke dette på uten å trenge å dra ut i skogen, der det er vått og kaldt. Dette var det jeg kom fram til. Det er et ganske rolig bilde, og sommerfuglen representerer den stillheten jeg snakket om, det man kan høre alt skogen har å by på. 

Da jeg skulle lage dette bildet, begynte jeg med å ta bildet av hånden på bildet. Etterpå gikk jeg på nettet og fant bilde av sommerfuglen (Link: http://www.fotoplatforma.pl/foto_galeria/2467_2273_DSCN0499[1].jpg)  Jeg brukte Photoshop for å redigere sommerfuglen inn i bildet. Det var ulikt lys på originalbildene, så jeg gikk på Image -> Adjustments og brukte flere forskjellige justeringer der, for å få lyset så likt som mulig. Da jeg var fornøyd med resultatet, lukket jeg photoshop, og åpnet bildet i PhotoScape. Her redigerte jeg litt på lyset, og fokuset på bildet. 

Selv synes jeg bildet representerte temaet bra, ihvertfall for dem med min tankegang. Man skal jo selvfølgelig tenke på hvilke assosiasjoner andre har, men det vil alltid være noen som tenker forskjellig. Selve redigeringen var jeg også fornøyd med, og jeg likte godt uttrykket jeg fikk til i bildet. Det eneste jeg er missfornøyd med er at hånden ser litt krampeaktig ut, men det får bare være. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar